Általános Szerződési Feltételek

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát! Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

Célunk az, hogy vásárlóink rendeléseit a lehető leggyorsabban és azok lehető legnagyobb megelégedésére teljesítsük. A Nature Stone Kft.  (székhely: 2314 Halásztelek, Táncsics Mihály u. 58..; Cg. a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága által vezetett 13-09-136404, adószáma: 22629865-2-13. képv.: Csapó Zoltán; Tel: +36-70/458-4192, E-mail: zoltan.csz@gmail.com; mint eladó által üzemeltett http://www.happyhopshop.hu/ weboldal és webáruház a magyar jog szerint működik, így minden esetben a magyar jogszabályok az irányadóak. Az esetleges félreértések elkerülése végett, még a rendelés előtt kérjük, hogy olvassa el az alábbi rendelési szabályzatot, ÁSZF-et.

I. Az ÁSZF elfogadása

I.1. Ezen általános szerződési feltételek a vevő és az eladó kapcsolatát, tehát a Nature Stone Kft.  (székhely: 2314 Halásztelek, Táncsics Mihály u. 58..; Cg. a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága által vezetett 13-09-136404, adószáma: 22629865-2-13. képv.: Csapó Zoltán; Tel: +36-70/458-4192, E-mail: zoltan.csz@gmail.com; és ügyfelei (a továbbiakban „Vevő“) között létrejött kereskedelmi kapcsolatot szabályozzák. Eltérő rendelkezés hiányában, ezen általános szerződési feltételek vonatkoznak a http://www.happyhopshop.hu/ és az adott Vevő között megkötött minden adásvételi szerződésre.

I.2. A szerződés nyelve a magyar.

I.3. A megkötött szerződés nem minősül írásban kötött szerződésnek, így azokat az Eladó nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. A szerződésre magatartási kódex nem vonatkozik. A weboldalon található webáruházon keresztül kötött adásvételi szerződés a 45/2014. (II. 26.) számú és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló Kormány rendelet alapján távollévők közötti jogügyletnek minősül, de amennyiben a Vevő a termék átvételére a személyes átvételt választja, akkor a vevő igénye csak elektronikus úton leadott megrendelésnek minősülhet, mivel a Vevő a terméket ekkor megnézheti, összevetheti más termékkel és kipróbálja (kipróbálhatja), amellyel egyidejűleg a vevői távközlő eszköz általi szerződése közös akarattal így felbontásra került és az adásvételi szerződésre a továbbiakban a személyesen és a boltban kötött adásvétel szabályai az irányadóak, azaz a távollévők közötti jogügyletre jellemző elállási joga a Vevőnek elvész, amelyet a Vevő a megrendeléssel kifejezetten elfogad, valamint az átvétel módjánál külön elfogadó négyzetben el is fogad.

I.4. A http://www.happyhopshop.hu/ oldalt üzemeltető Eladó jogosult egyoldalúan megváltoztatni jelen szerződési feltételeket.

I.5. Egyéb rendelkezés, avagy szerződési feltétel érvényességéhez a http://www.happyhopshop.hu/ mindenkori írásbeli hozzájárulása szükséges. Egyéb, más szerződéses feltételek, különösen a Vevő szerződéses feltételei csak akkor érvényesek, ha azokat az Eladó kifejezetten elismerte. Ilyen esetben a vásárlás sajnos nem lehetséges addig, amíg a Vevő a jelen Általános Szerződéses Feltételeket nem fogadta el.

I.6. Az Eladó a weboldalon, webáruházon keresztül kizárólag az alábbiakban megadott általános üzleti feltételek szerint értékesíti termékeit, amelyet a megrendelő, Vevő az általa küldött szabályszerű megrendeléssel elfogadottnak és magára nézve kötelezőnek ismeri el, a weboldalt, webáruházat a Vevő úgy használja, hogy az elolvasott feltételeket érti és elfogadja, így ezen Szabályzatban foglaltaktól eltérő feltételeket nem áll módunkban elfogadni. A jelen szabályzatban foglaltak egyben a 45/2014. (II. 26.) számú és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló Kormány rendeletben foglalt megelőző, előzetes tájékoztatásnak is minősülnek, amelyet a Megrendelő, Vevő az általa küldött szabályszerű megrendeléssel elfogadottnak tekint.

I.7. Az Eladó által üzemeltetett weboldal, webáruház részére küldött megrendelés a Vevő számára kötelező érvényű. Az adott áru megrendelésének időpontja azon időpont, amikor megrendelését online áruházunkon keresztül hozzánk eljuttatja. Megrendelése akkor lép életbe, ha online megrendelését e-mail-ben visszaigazoljuk. Felhívjuk a Vevő figyelmét, hogy az Eladó megrendeléskori automatikus válaszlevele kizárólag technikai visszajelzés, az nem minősül a megrendelés visszaigazolásának, az kizárólag a Vevő tájékoztatását szolgálja arról, hogy az Eladó rendszerébe megérkezett a Vevő megrendelése. A Vevő a megrendelés elküldésével kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az Eladó a szerződéskötés céljából akár faxot, avagy emailt is használjon, amely a Felek közötti kommunikáció elfogadott módja is egyben. Az Eladó nem vállal semmilyen felelősséget azon tévedésekért, amelyet a Megrendelő a megrendelés során követ el, sem az internet szolgáltatás minőségéből vagy hiányából eredő teljesítetlen megrendelésekért, sem az e-mail szolgáltatónál technikai okok miatt elveszett levelek miatti teljesítetlen megrendelésekért.

I.8. A megrendelés és szerződéskötés a Web-áruházban kizárólag cselekvőképes (nagykorú személy, akinek a cselekvőképessége nincs korlátozva vagy kizárva) magyarországi lakóhellyel rendelkező Vevő , avagy Magyar jogi avagy jogi személyiséggel nem rendelkező társaság számára lehetséges.

II. A szerződés tárgya és az Árak

II.1. A szerződés tárgyai a http://www.happyhopshop.hu/ weboldal, webáruház termékei, amelyek bárki számára elérhetőek.

II.2. A weboldalon lévő webáruházban feltüntetett árak az ÁFA-t tartalmazzák.

II.3. Az Eladó a http://www.happyhopshop.hu/ weboldalon megjelentethet rövid lejáratú ajánlatokra vonatkozó akciókat, amelyek az akció időtartama előtti és utáni áraktól eltérő árakat tartalmazhatnak. A rövid lejáratú ajánlat a weboldalon történő megjelenéssel egy időben lép érvénybe, és csak a megjelenés időtartama alatt beérkező megrendelésekre érvényes.

II.4. Az internetes áruházban megrendelhető termékek árainak a változtatásának jogát a http://www.happyhopshop.hu/ weboldalt üzemeltető eladó fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

II.5. Az áru végleges vételára az ÁFA-val növelt érték, amely ÁFA a számlakiállítás napján hatályos jogszabályokban meghatározott adókulcs szerint kerül kiszámításra. A weboldalon szereplő valamennyi terméknél az árváltoztatás jogát fenntartjuk! A módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az Eladó a vételár megfizetéséig a termék vonatkozásában tulajdonjogát fenntartja. Az áruk a vételár megfizetéséig az Eladó tulajdonát képezik.

II.6. Kötelező jellegű szerződéses kapcsolat a szerződő felek között megkötött érvényes és hatályos adásvételi szerződés alapján jön létre, amelyhez a következő dokumentumok együttes megléte szükséges:

  1. A) a Vevő írásos megrendelése, amelynek tartalmaznia kell megfelelően az árunak az weboldalon megjelölt adatait, a megrendelt mennyiséget,
  2. B) az Eladó részére a vevő online megrendelésének e-mail-ben és faxon, skype-on történő visszaigazolása
  3. C) az Eladó a fenti feltételek együttes teljesülése esetén további külön szállítási szerződést állíthat ki, amit ebben az esetben e-mail-ben szintén megküld a Vevő részére.

III. A rendelés technikai menete

A termékek megrendelése a terméknek, annak típusának, színének és egyéb jellemző paramétereinek a kiválasztása után történik. A könnyű áttekinthetőség érdekében a termékeket kategóriákba soroltuk.

Áruházunkban kosaras rendszerben tud közvetlenül vásárolni, azaz a kiválasztott termék egyéb paraméterének megjelölése után, az Ön terméke a bevásárló kosárba helyezhető.

A vásárlás menete a következő:

  • termék kiválasztása, ha lehetséges a szín és egyéb paraméterek kiválasztása,
  • kosárba tétel,
  • a darabszámot a kosárba tétel előtt és után lehet módosítani a megfelelő darabszám megadásával,
  • amennyiben rossz terméket helyezett kosárba azt a törlés gomb megnyomásával eltávolíthatja,
  • ezen folyamatot addig ismételheti, amíg az összes szükséges termék a kosárba kerül.
  • A termék(ek) kosárba helyezésének befejeztével válassza ki a PÉNZTÁR funkciót.
  • Számlázási adatok kitöltése a következő menüpont, itt ügyelni kell a pontos kitöltésre, mert pl. helytelen elérhetőség megadásából származó rendelést nem áll módunkban teljesíteni.
  • A vásárlási feltételek elfogadása előtt/után a számlázási adatait meg kell adnia. A felhasználó opcionálisan létrehozhat felhasználói fiókot. A regisztráció nem jelent feltétlenül rendelési kötelezettséget. A regisztráció során megadott adatai tekintetében a Vevő büntetőjogi felelőssége teljes tudatában kijelenti, hogy azok a valóságnak megfelelőek és a Vevő tudomásul veszi, hogy a regisztráció során megadott adatait bármikor módosíthatja, de az az Eladóval szemben csak akkor hatályostul, ha azokat még a megrendelés leadása előtt végzi el.
  • Az Eladó a megrendelést a rendelés leadását követően haladéktalanul, de legfeljebb 48 órán belül visszaigazolja. A vásárlási szerződés a visszaigazolással jön létre. Amennyiben a rendelést 48 órán belül nem igazoljuk vissza, úgy a vásárlási szerződést meg nem kötöttnek kell tekinteni és az Eladót avagy a Vevőt semmilyen kötelezettség nem terheli. Kérjük, a visszaigazolást figyelmesen olvassa el, és bármilyen kérdés felmerülésével keressen meg a megadott elérhetőségeinken.
  • A megrendelések feladása a http://www.happyhopshop.hu/ webáruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges, Interneten keresztül http://www.happyhopshop.hu/ webcímen, vagy e-mailben az kulin.peter@gmail.com címen.

IV. Fizetés

IV.1. A weboldalon és a visszaigazolásokon feltüntetett árak bruttó árak, már tartalmazzák az Áfá-t, de a szállítás és a kezelés költségét – avagy amennyiben igényeli az összeszerelés költségét – nem.

IV.2. A http://www.happyhopshop.hu/ weboldalon feltüntetett árak változtatásának a jogát az Eladó fenntartja, a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az esetleges módosítás a megrendelt és visszaigazolt termékek vételárát nem befolyásolja.

IV.3. A legnagyobb gondosság mellett is előfordulhat azonban, hogy áruházunkban technikai hiba miatt a tényleges piaci ártól jelentősen eltérő, avagy téves ár jelenik meg. Ilyen esetben a rendelés visszaigazolása előtt az Eladó egyeztetés céljából telefonon (vagy e-mail-ben) megkeresi a Vevőt, tekintettel arra, hogy technikai hiba miatt a tényleges piaci ártól jelentősen eltérő, avagy téves árú termékek vonatkozásában az Eladó a megrendeléseket nem fogadja be. Az Eladó a téves árra való hivatkozással esetlegesen támasztott Vevői kártérítési igényekért felelősséget nem vállal.

IV.4. A megrendelt termékek kifizetése utánvétellel készpénzben történik.

Átutalásos fizetés futárcéges átvétel és személyes átvétel esetében is lehetséges, amikor a számlát elektronikus vagy postai úton előre megküldjük és a számlánkra történő jóváírás után vehető(k) át a termék(ek) vagy indítjuk a futárral a csomagot, valamint 250.000-Ftos értékhatár felett csak előre utalással lehet a vételárat kiegyenlíteni. Utánvételes fizetés csak futárcéges átvétel esetén és 250.000-Ft értékhatárig lehetséges, és az ezen értékhatárt meghaladó csomagküldéses szállítással rendelkező megrendelések esetén átutalásos fizetésre van csak lehetőség.

A megrendelés leadása után cégünk visszaigazoló levelet küld a vevőnek, amely tartalmazza a teljes bruttó vételárat, az esetleges kedvezményeket, valamint a szállítás költségét.

IV.5. A weboldalon található webáruházon keresztül kötött adásvételi szerződés a 45/2014. (II. 26.) számú és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló Kormány rendelet alapján távollévők közötti jogügyletnek minősül, de amennyiben a Vevő a termék átvételére a személyes átvételt választja, akkor a Vevő igénye csak megrendelésnek minősülhet, mivel a Vevő a terméket ekkor megnézheti, összevetheti más termékkel és kipróbálja (kipróbálhatja), amellyel egyidejűleg a vevői távközlő eszköz általi szerződése közös akarattal így felbontásra került és az adásvételi szerződésre a továbbiakban a személyesen és a boltban kötött adásvétel szabályai az irányadóak, azaz a távollévők közötti jogügyletre jellemző elállási joga a Vevőnek elvész.

V. Termék átvétele

Futárszolgálat

A szállítási díj minden termélnél ingyenes. Kézbesítéskor a nagyméretű csomagot a Vevőnek kötelező megvizsgálni, ha a Vevő a terméken sérülést tapasztal akkor köteles azt át nem venni és a szállítónak ezt jelezni és a szállítóval a sérülés tényéről jegyzőkönyvet köteles felvetetni és az esetet köteles megfelelően /pl. foto avagy video készítése ….stb/ dokumentálni, amelyek elmaradása esetén az Eladó a termék sérülése vonatkozásában utólagos reklamációt nem fogad el. További teendőkkel kapcsolatban vegye fel a kapcsolatot velünk.

VI. Teljesítés helye, szállítási feltételek

Rendelés teljesítése jelenleg csak Magyarország területére érvényes, az országon kívülre csak külön egyeztetés esetén tudunk rendelést elfogadni. A szállítási címet (a teljesítés helyét), a megrendelő által leadott megrendelés alapján határozzuk meg.

A szállítási címet (Teljesítés helyét), a megrendelő által leadott megrendelés alapján határozzuk meg.

Az áru sérülésének kockázatát az átvétel pillanatától a vevő viseli.

VII. Kifogások, reklamációk

Ügyfélszolgálat: Nature Stone Kft.

Ügyfélszolgálati iroda helye: 2314 Halásztelek, Táncsics Mihály u. 58.

Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: H-P: 08:00-17:00; Szombaton – Vasárnap: zárva

Kapcsolattartó személy: Kulin Péter

Tel: +36-20/775-8413

E-mail: kulin.peter@gmail.com

Kötelező válaszadási idő e-mailen beérkezett megkeresésekre: 2 munkanap.

A vevő köteles az áru mennyiségét és minőségét közvetlenül az átvételkor ellenőrizni.

Amennyiben a Vevő az áru átvételekor hibát, sérülést tapasztal, avagy bármilyen kifogással kíván élni, akkor köteles azt feltüntetni a jegyzőkönyvben avagy a szállítólevélen és köteles azonnal kapcsolatba lépni az Eladóval, ahol haladéktalanul gondoskodnak a termékek rendeltetésszerű használhatóságának biztosításáról.

Mennyiségi vagy a rendeltetésszerű használatot akadályozó hibák reklamációját a Vevő az áru átvételétől számított 3 munkanapon belül köteles bejelenteni, amely időközön belül cégünk a terméket kicseréli Önnek a hiba kivizsgálása után.

A rejtett hibát a felfedezése után 3 napon belül, de legkésőbb az áru átvételétől számított 2 hónapon belül kell jelezni.

A reklamációt írásban kell benyújtani, a garanciális idő szempontjából az átvétel dátuma a mérvadó.

A minőségi reklamáció megítélése szempontjából a meghibásodást mintával vagy hivatalos szakértői véleménnyel kell igazolni.

Amennyiben a szerződő felek nem egyeznek meg másképpen, a reklamáció nincs befolyással a teljes számlázott összegre vonatkozó fizetési kötelezettségre.

VIII. Elállási jog

VIII.1. A fogyasztónak, Vevőnek minősülő személynek /gazdasági társaság és olyan természetes személy aki a vásárolt terméket üzletszerűen használja nem számít ilyennek/ a megrendelt termékek kézhez vételétől számított 14 naptári napon belül joguk van feltétel és indoklás nélkül elállni vásárlási szándékuktól, kivéve egyedi méretű és/vagy gyártású termék esetén. Az elállási határidő jelenleg 14 naptári naptári nap, amely jogszabály által bármikor megváltozhat, így ezen időintervallum hossza tekintetében a mindenkor irányadó jogszabályok vonatkoznak. Az Eladó kifejezetten felhívja a Vevő figyelmét, hogy a jelen pontban írt és a Vevőt megillető elállási jogot a Vevő mindenkor a jóhiszeműség és tisztesség (Ptk. 1:3. §), a joggal való visszaélés tilalmának (Ptk. 1:5. § (1) bek., valamint a rendeltetésszerű joggyakorlás alapelvének megfelelően köteles gyakorolni. Az Eladó kifejezetten felhívja a Vevő figyelmét, hogy amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen, vagy a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladóan használta, akkor az Eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt. A terméket csak tiszta állapotban vesszük vissza. Vevő az általa visszaküldött termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból, sérüléséből, a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő értékcsökkenésért felel, és az Eladó a termék értékcsökkenését jogosult a termék Vevő részére visszatérítendő árából levonni. Fentiekre tekintettel az Eladó a Vevő által visszaküldött terméket bevizsgáltatja, vizsgálva a termék általános állapotát, különös tekintettel a használatának időtartamára, a termék visszaküldéséig teljesített üzemidejére.

VIII.2. Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik.

VIII.3. Az elállási szándékot postai úton – legkésőbb a lejárat napján feladva – küldhetik meg részünkre. A vevő az elállási nyilatkozatának a megküldésétől számított indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb 14 naptári napon belül köteles az árut a saját költségén visszaküldeni az Eladó részére.

VIII.4. Elállás esetén az Eladó köteles a termékért kifizetett vételárat – egyéb költségek kivételével – visszatéríteni a vásárlónak haladéktalanul, de legkésőbb az elállást, illetve a termék visszaszolgáltatását követő tizennégy naptári napon belül.

VIII.5. Az eladó kizárólag sérülésmentes és tiszta /azaz piszokmentes/ termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni, de a visszaérkezett termék jelentős használatából, sérüléséből adódó költségek és az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő károk a VEVŐT terhelik, azt az eladó bizonyítani köteles és azt a visszatérítési árból jogosult levonni! Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a Vevőnek saját költségén kell gondoskodnia. A Vevő az elállással érintett terméket utánvétellel nem küldheti vissza az Eladó részére, utánvételes átvételt az Eladó nem teljesít, amelyet a Vevő kifejezetten elfogad. A terméket kérjük, hogy megfelelően csomagolva, amennyiben az lehetséges az eredeti számlával, vagy annak másolatával küldjék vissza számunkra, így segítve munkánkat.

VIII.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a Vevőnek saját költségén és kárára kell gondoskodnia, így kérjük alaposan és biztonságosan csomagolják be a terméket, mert a szállítás során keletkezett sérülésekért a Vevő tartozik felelősséggel. Elállás esetén felhívjuk a Vevők figyelmét, hogy amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használta, akkor az Eladó kártérítést is követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt.

VIII.7. Az elállásra vonatkozó szabályozás megtekinthető:

http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043

VIII.8. Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges szerződéses viszonyból származó vitás kérdéseiket tárgyalások útján és békésen rendezzék el. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése, szerződő felek alávetik magukat a Budakörnyéki Járásbíróság kizárólagos illetékességének.

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

IX. Szavatosság, Garancia, Panaszkezelés

SZAVATOSSÁG:

  1. 1. KELLÉKSZAVATOSSÁG: Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vevő érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén /amely vállalkozás, avagy olyan magánszemély lehet aki üzletszerűen használja a vett terméket/ a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vevő választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval. A vásárló közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vevőnek felróható okból keletkezett, nem köteles a Vevő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha a Vevő a szavatossági igényét a terméktől- a megjelölt hiba szempontjából- elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

IX.2. TERMÉKSZAVATOSSÁG: A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vevő választása szerint a 1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. Vevő termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körébe gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

IX.3. GARANCIA/JÓTÁLLÁS: A Web-áruházban kapható termékekre a vonatkozó jogszabály szerinti jótállási feltételek érvényesek. Hibás teljesítés esetén az Eladó jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék vásárlónak történő átadásának a napja.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vevő („Fogyasztó”) érvényesíthet.

Az Eladó bizonyos termékek vonatkozásában a kötelező jótállási időn túl (1 év), további (önként vállalt) 1 vagy 2 évi jótállási időt vállalhat, illetve előfordul, hogy olyan termék vonatkozásában is biztosítja a jótállást, amely a Korm.rendelet értelmében nem tartozik kötelező jótállás alá. A jótállási ideje minden esetben a termék tájékoztatójában, a Web-áruházban feltüntetésre kerül.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vevő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

▪ szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

▪ rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

▪ helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

▪ elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vevő:

  • elsősorban választása szerint kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vevőnek okozott érdeksérelmet.
  • ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vevő választása szerint a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Vevő a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést a termék tulajdonságaira és a Vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

A Vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a fenti pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Családi légvárak céges vásárlása, illetve magánszemély által vásárolt termék üzletszerű használata, üzemeltetése esetén 1 hónap garanciát tudunk adni, mivel ezen esetben a termék használata meghaladja a rendeltetésszerű használat mértékét.

IX.4. Panaszkezelés:

  1. A Vevő köteles a termék minőségét közvetlenül az átvétel után ellenőrizni. Amennyiben a Vevő a termék átvételekor hibát, sérülést tapasztal, avagy bármilyen kifogással kíván élni, akkor köteles azt feltüntetni a szállítólevélen, jegyzőkönyvben és köteles azonnal kapcsolatba lépni az Eladóval, ahol haladéktalanul gondoskodnak a termékek rendeltetésszerű használhatóságának biztosításáról.
  2. Mennyiségi vagy a rendeltetésszerű használatot akadályozó hibák reklamációját a Vevő az áru átvételétől számított 3 munkanapon belül köteles bejelenteni, amely időközön belül a termék megvizsgálását követően az Eladó a terméket kicseréli. A rejtett hibát a felfedezése után 3 napon belül, de legkésőbb az áru átvételétől számított 2 hónapon belül kell jelezni.
  3. A reklamációt írásban kell benyújtani, a garanciális idő szempontjából az átvétel dátuma a mérvadó. A minőségi reklamáció megítélése szempontjából a meghibásodást mintával vagy hivatalos szakértői véleménnyel kell igazolni. Amennyiben a szerződő felek nem egyeznek meg másképpen, a reklamáció nincs befolyással a teljes számlázott összegre vonatkozó fizetési kötelezettségre.
  4. A kifogások, reklamációk Vevő termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az Eladó a fent közölt elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.
  5. Az Eladó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Eladó a panaszról jegyzőkönyvet, melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz, vesz fel. Az Eladó a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben köteles a Vevőnek átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni. Az Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vevőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt az Eladó egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. Az Eladó hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén az Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a vásárlót.
  6. Amennyiben az Eladó és a Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a vásárló számára:

– Bejegyzés a vásárlók könyvébe: A vásárlók könyve az Eladó üzletében elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.

– Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben a Vevő a fogyasztói jogainak a megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A helyileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság megnevezése és elérhetősége:

Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség (Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.; Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.; Telefonszám: +36 1 450 2598; E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu). Interneten keresztül a hatóság honlapján a panaszbejelentés menüpont alatt megtalálható elérhetőségeken, például a fogyved_kmf_budapest@nfh.hu címen.

– Békéltető testület: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Vevő eljárást kezdeményezhet az Eladó székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület

Székhely:1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 21 31

– Bírósági eljárás: Vásárlóként jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének a bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében, amely tekintetben a Felek alávetik magukat a Budakörnyéki Járásbíróság kizárólagos illetékességének.

  1. Az Eladó kifejezetten felhívja a Vevő figyelmét, hogy a vásárolt termékek összeszerelése szakértelmet igényel, amennyiben nem rendelkezik ezzel, kérjük, hogy előzetesen forduljon hozzánk, mert a szakszerűtlen szerelésből adódó meghibásodásra jótállási kötelezettségünk nem terjed ki. Mindennemű ezzel kapcsolatos kárigényre a beépítést végző szakszerviz vagy szakember tartozik felelősséggel, a beépítést igazoló számla alapján.